РЕКОМЕНДАЦІЇ ВЧИТЕЛЯМ ЩОДО ПІДТРИМКИ ДИСЦИПЛІНИ В КЛАСІ
Дисципліна – це умова, засоби й результат виховання, вона потребує зустрічних зусиль.
Головною умовою дисциплінованої поведінки учнів є доброзичливі відносини між учителями і дітьми.
Необхідно враховувати що дисципліну в класі обумовлюють раніше нагромаджений досвід поведінки учнів, організованість класу, ставлення до навчання, предмета, вчителя, дотримання єдиних вимог до учня всіма вчителями, які працюють у класі, загального порядку умов і традицій даної школи.
При роботі в класі і для підтримання дисципліни необхідно враховувати наступні правила:
1. Поводьтеся так, щоб учні відчували, що ви керуєте навчальним процесом, при цьому стимулюйте їхню активність.
2. Не відволікайтеся на незначні порушення, моралізування.
3. Дотримуйтеся доброзичливого, мажорного тону, будьте уважні до кожного учня. Надавайте необхідну підтримку, відзначайте успіхи, створюйте життєрадісний оптимістичний настрій у класі.
4. Стежте за правильністю постави, проводьте фізкультхвилинки; не допускайте перевтоми учнів.
5. Надавайте учням можливість частіше працювати у групах – це може бути стимулом до зайнятості кожного, хорошого настрою і поведінки.
6. Створюйте умови, щоб важкі, слабкі діти мали можливість відчути себе лідерами.
7. Не принижуйте учнів, не припускайте образ, сарказму. Гнів, дратівливість, імпульсивність не сприяють зміцненню дисципліни й авторитету вчителя.
8. Будьте привітними.
9. Не виявляйте антипатій до важких учнів, сподіваючись від них поганої поведінки. Діти відчувають скептичне ставлення до них і часто поводяться згідно з вашими очікуваннями.
10. Не припускайте появи „любимчиків”, це створює зайві проблеми, ускладнює стосунки в колективі.
11. Умійте керувати емоціями, знайте ціну кожному слову, тонові. Не можна вимагати від дитини те, що під силу дорослому, будьте терплячими.
12. Не соромтеся виявляти почуття гумору. Можна посміятися і над собою, не вважайте себе досконалістю. Але не можна висміювати учнів. Дітям імпонує веселий, спритний, оптимістичний учитель.
13. Підтримуйте контакт з учнями поза уроками, на заняттях гуртка, позакласних заходах, спільних походах.
Зміцнюйте зв’язки з батьками, намагайтеся отримати від них підтримку, але не сподівайтеся, що вони вирішать проблему з дисципліною в класі. Виявляйте коректність у взаєминах з батьками. Постійна негативна інформація, скарги псують відносини, викликають недовіру до вчителя, його можливостей, здібностей навчати й виховувати дітей.
Сім золотих правил для вчителя
1.Треба любити те, що робиш. І йти вперед крок за кроком.
2. Інтелігентом не можна прикинутися.
3. Ввічливість виховується тільки ввічливістю і нічим іншим.
4.”Магічна десятка”:порахуйте до десяти, перш ніж дати волю своєму гніву. І він видасться вам безглуздим.
5. Мудрець шукає все в самому собі , нерозумна людина – в іншому.
6. Жодна велика перемога неможлива , якщо її не передує мала перемога над самим собою.7. Перші кроки завжди найважчі.
2. Інтелігентом не можна прикинутися.
3. Ввічливість виховується тільки ввічливістю і нічим іншим.
4.”Магічна десятка”:порахуйте до десяти, перш ніж дати волю своєму гніву. І він видасться вам безглуздим.
5. Мудрець шукає все в самому собі , нерозумна людина – в іншому.
6. Жодна велика перемога неможлива , якщо її не передує мала перемога над самим собою.7. Перші кроки завжди найважчі.
Інтерактив
Інтерактивна вправа – центральна частина уроку, яка має
займати близько 50–60 % часу, її мета – засвоєння навчального матеріалу,
досягнення результатів уроку. Обов'язковою є така послідовність і регламент
проведення інтерактивної вправи:
Інструктування (2 – 3хвилини).
Об'єднання в групи і розподіл ролей (1 – 2хвилини).
Виконання завдання, де вчитель виступає як організатор,
помічник, ведучий дискусії (5 – 15 хвилин).
Презентація результатів виконання вправи (3 – 15 хвилин).
Рефлексія результатів учнями, що є природним і найважливішим
компонентом інтерактивного навчання.
Використовуйте роботу в парах тоді, коли хочете залучити
кожного, але не маєте достатнього часу для проведення обговорення в малих
групах. Такий метод є ефективним для розвитку стосунків взаємопідтримки під час
проведення більш складних видів діяльності.
МІКРОФОН
НЕЗАКІНЧЕНІ РЕЧЕННЯ
МЕТОД «ПРЕС»
КРІСЛО АВТОРА
«БАТОГИ»
МЕТАПЛАН
РОТАЦІЙНІ (ЗМІНЮВАНІ)
ТРІЙКИ
ПОШУК ІНФОРМАЦІЇ
МОЗКОВИЙ ШТУРМ
ЗАЙМИ ПОЗИЦІЮ
ШКАЛА ДУМОК
НАВЧАЮЧИ – ВЧУСЯ (БРОУНІВСЬКИЙ РУХ)
РОЗМОВА ПІД ЧАС ПРОГУЛЯНКИ
АКВАРІУМ
ДВА – ЧОТИРИ – ВСІ РАЗОМ
ДЕРЕВО РІШЕНЬ
АЖУРНА ПИЛКА
АНАЛОГІЇ
КОЛО ІДЕЙ
АНАЛІЗ СИТУАЦІЇ
ДИСКУСІЯ
РОЗІГРУВАННЯ СИТУАЦІЇ ЗА РОЛЯМИ
ТОК-ШОУ
СУД
НАВЧАЛЬНА ПАРА
КАРУСЕЛЬ
ДЕБАТИ
«ДІАЛОГ РИВІНА»
ШІСТЬ КАПЕЛЮХІВ МИСЛЕННЯ ДЕ БОНО
Немає коментарів:
Дописати коментар